perjantai 4. heinäkuuta 2014

Who am I



Moikka vaan !

Tuntuu jotenkin oudolta kirjoittaa taas ensimmäistä postausta. Mulla tosiaan on ollut blogi aiemminkin, mutta henkilökohtaisista syistä päätin sen poistaa. Mulla ei ikinä oikeastaan mitään oikeata asiaa ollut, oli jotenkin vaan hauskaa kirjoitella ja laitella kuvia päivän asuista yms. koska sitä teki kaikki. En tiedä onko mulla nytkään mitään maailmaa mullistavaa tietoa ja mielenkiintoista asiaa mutta mulle tuli into aloittaa jälleen kirjoittaminen, sillä elämässäni on tapahtumassa suuria muutoksia lähikuukausina. Mun nimi on siis Tanja jos ei se jo blogin osoitteesta käynyt selväksi.

Olen tosiaan pian 19 vuotta täyttävä tällä hetkellä vielä kotona asuva nuori tyttö pienestä rajakaupungista nimeltä Hamina. Tai ei tämä ehkä niin pieni ole, kun karttaa katsotaan, mutta tuntuu että täällä kaikki tuntevat toisensa ja ''tietävät'' kaikista kaiken. Osittain se on ihan ok, mutta nämä tiedonjyvät eivät aina satu olemaan kovin todenmukaisia, ja niinpä täällä osataan olla erittäin ennakkoluuloisia toisia kohtaan.

Ei siinä, Hamina on tosi kiva kaupunki ja täällä on kaikki tarvittava, näin ainakin nyt ajattelen kun alkaa olla aika jättää tämä kotikaupunki taakse päin ja ottaa suunta kohti tulevaa. Mä kirjoitin tänä keväänä ylioppilaaksi Haminan lukiosta melko hyvin arvosanoin, ja omista epäilyistä huolimatta pääsin opiskelemaan Helsingin yliopistoon - venäjän kieltä ja kirjallisuutta. Tarkoitus olisi valmistua 2019-2020 kielten opettajaksi. Mutta ei nyt sen enempää jorista opiskelujutuista, se kuulostaa liian tylsältä.
Enemmän mulla on nyt mielessä kirjoitella tänne mun ajatuksia ja tuntemuksia liittyen muuttoon, uuteen kaupunkiin, asunnon löytämiseen, poikaystävän jäämiseen 147 kilometrin päähän, sekä kaikkeen muuhun mitä mun elämään tällä hetkellä sisältyy.
 Tällä hetkellä mun harrastuksiini kuuluu aktiivisesti kuntosalilla käyminen, mutta mun pitkäaikaisimpia harrastuksia ovat teatteri (vuodesta 2002 lähtien), ja laulaminen. Teatteri on nyt vuoden verran ollut tauolla, sillä se vaatii niin runsaasti aikaa, ja mulla oli viime lukukautena kirjoitukset, jotka eivät antaneet periksi niin aikaavievälle harrastukselle.

Blogini nimi - Taking Steps jo itsessään selittää aika paljon. Mun on aika ottaa uusia askeleita kohti omaa tulevaisuutta, mutta samalla joudun jättämään paljon taakse. Olen seurustellut nyt puoli vuotta, ja valitettavasti poikaystäväni keskeneräisten opintojen takia joudutaan väliaikaisesti erilleen, ja se on yksi suurimmista ja pelottavimmista asioista tässä koko prosessissa. Tietysti yhtä pelottavalta tuntuu se että suurin osa kavereista ja perhe jää tänne, kun aloitan opiskeluelämän Helsingissä. Mutta kaikesta tästä enemmän myöhemmissä postauksissa.

PS. Tämänhetkinen ulkoasu ei ole lopullinen eikä todellakaan huoliteltu. Päivitän blogia aina kun kerkeän ja on innostusta. Toivottavasti tästä ensimmäisestä kirjoituksesta saa vähän irti, mistä mun blogissa on kyse. :)  XO Tanja


16 kommenttia:

  1. Oi että, oot tosi kaunis ja kirjotat tosi rennosti! Postauksen puolessavälin tuli jo semmoinen olo, että tää on niin mielenkiintoista, taidan jäädä lukijaks. :-) Keep it going!

    feathergirlsini.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Voi oletpas nätti ja sulla on ihana mekko!

    Heidi S.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Itse pidän myös, yksi ainoista mekoista jotka mulle sopii

      Poista
  3. oletpa sä kaunis :) Blogisi vaikuttaa hyvältä :'3

    VastaaPoista
  4. Ootpas kaunis! :) Tsemppiä muutosten tuuliin, asiat tuooaa (kliseisesti) järjestymään aina! Mulla myös oli miehen kans joskus alkuaikoina sellanen kausi, että meillä oli 130 kilometriä välissä, ja nähtiin about joka toinen viikonloppu. Kaikki muu sitten olikin sitä soitteluilla pärjäämistä. Eli kyllä siitä selviää jos tietää ettei se tilanne oo lopullinen, meilläkin takana nyt jotain 7 vuotta yhdessäoloa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, ihana kuulla omakohtaisia kokemuksia samanlaisesta tilanteesta ! Oma mieli kun tuppaa olemaan sellainen että mielessä pyörii aina pahimmat mahdolliset skenaariot. Mutta kyllä mä luulen että rakkaudella selvitään :-)

      Poista
  5. sun blogin alku on kyllä rehellisesti yksi parhaista mitä oon nähnyt :) tuo banneri on tosi kiva (ihanan pirtsakka ja iloinen<3) sekä sä kirjoitat jotenkin ihanan rennosti ja avoimesti! luulen, että tää blogi voisi kiinnostaa mua ihan pidemmälläkin tähtäimellä aika paljon, joten pitää tulla ehdottomasti tänne vielä uudestaan katselemaan kun postauksia ilmestyy enemmän :) oot myös hurjan kaunis <3

    http://sadepisaroitaniitynkukkasilla.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohhoh, kiitos paljon! Tuli ihan hymy huulille, kiva kun pidät :)

      Poista
  6. Tosi kivan oloinen blogi ainakin tämän ensimmäisen postauksen perusteella! :-) Kirjoitat tosi sujuvasti ja tekstiäsi voisi lukea vaikka millä mitalla eikä siihen kyllästyisi. Jatka ehdottomasti samaan malliin! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ! :-) Toivottavasti miellyttää myös jatkossakin ;)

      Poista
  7. Tykkään kauheesti tästä alotuksesta! Kirjotat tosi hyvin ja sellasta tekstiä, jota jaksaa lukea. Tykkään myös kovasti bannerista, sä oot ihan mielettömän kaunis c: oon kade. Paljon onnea bloggailuun :3

    http://cowswings.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  8. Onpas sulla nätit hampaat, niin suorat ja valkoiset! Ja ihana tuo mekko, joka taitaa olla myös bannerissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ! :-) on tuon hymyn eteen kyllä vietetty hammaslääkärillä aikaa ja paljon :D

      Poista