maanantai 4. elokuuta 2014

Home sweet home


Noniin! Muutto on viimeinkin tehty ja ollaan päästy asettumaan omaan uuteen kotiin tänne Helsinkiin. Muuttoraivauksista tosin onneksi itse selvisin kun mulla oli silloin ensimmäinen työpäivä täällä Helsingissä, mutta onneksi äiti ja pappa sekä kämppikseni ja hänen vanhempansa olivat auttamassa.

 Nyt on työpäiviä takana jo kolme ja täytyy sanoa että kiire on kokoajan ja toi homma vaatii todella paljon vaikkei ehkä ihan äkkiä uskoisi että kioskihomma voisi olla hankalaa. Pitää osata ja muistaa niin paljon kaikkea ja istumaan ei pääse kuin ruokataukoisin, koska asiakkaita on ihan törkeästi, johtuen kioskin keskeisestä sijainnista. Mutta yhtään en valita, tykkään tosi kovasti ja päivät menee äkkiä ku on paljon tekemistä.

Tällä hetkellä mä istun mun ikiomassa huoneessa mun ihan ensimmäisessä omassa kämpässä. Kämppiksenä mulla on mun paras ystävä, jonka oon tuntenu päiväkoti-ikäisestä asti, joka myös aloittaa opiskelut täällä Helsingissä nyt syksyllä. Meillä on tässä kämpässä vain yksi makuuhuone, joten toinen joutuu valitettavasti nukkumaan olohuoneessa. Onneksi se on erittäin iso ja siitä pystyy rajaamaan pienen 'huoneen'. Ollaan sovittu että jossain vaiheessa vaihdetaan paikkoja, ja mä pääsin nyt aloittamaan tässä makuuhuoneessa, mikä on ihan kiva koska mun poikaystävä tulee varmaan vierailemaan täällä aika usein, ja on kivempi että voidaan sitten olla täällä vähän omassa rauhassa eikä sitten häiritse Alinaa jos ollaan kokoajan siinä yhteisessä tilassa.

Sisustus ei ole vielä lopullinen, sillä meiltä puuttuu vielä aika paljon kaikkea, kuten esimerkiksi sohva ja peili. Sohvan mä ostan syyskuussa mun veljeltä joka muuttaa lokakuun alussa MANHATTANILLE... (yksi kateellinen täällä) Mutta tosiaan tää on nyt jo mun mielestä tosi hyvällä mallilla:) Kaappitila täällä on esimerkiksi ihan mahtava, ja meille molemmille löytyy runsaasti säilytystilaa, ehkä jopa melkein liikaakin. Tosin liikaa vaatetilaa ei kahdelle nuorelle naiselle voi koskaan olla... :D

En oo vielä ihan sisäistänyt tätä muuttoa, ja sitä että oon nyt helsinkiläinen, ja vaikka tekemistä täällä on vaikka millä mitalla niin mä en yksinkertasesti keksi yhtään mitään... Vaatii vähän totuttelua mutta eiköhän tää tästä vielä:) Nyt pitää alkaa opettelemaan rahan käyttöä, ja se on mulle ollu aina tosi hankalaa, ja nytkun vielä on paljon houkutuksia kun täältä löytyy ihan kaikki mitä tarvii ja enemmänkin. 
Mutta pidemmittä puheitta, ohessa vähän kuvia siitä miltä meidän koti näyttää tällä hetkellä :-)





1 kommentti: